مفاهيم
کلي وب سايت8 / 10 از 10 کاربر در حدود ده سال ي 90 قرن بيستم ميلادي باتوجه به گسترش ميزان استعمال از ابزار ديجيتالي و فايل هاي ديجيتالي مفهومي به نام html به وجود آمد، که در مطلب html چه مي باشد مي توانيد به طور کامل با اين مفهوم آشنا شويد . در تعريف کلي اين پوشه ها، انواعي بودند که شامل نيز متن هم تصوير و هم صوت و . . . مي شدند .
امروزه اين گونه فايل ها گسترش يافتند و مفهومي به اسم وب سايت و اينترنت وبسايت به وجود آمده مي باشد .
اينترنت وبسايت ها دربرگيرنده گونه هاي فولدر ها بر روي شبکه جهاني وب مي باشند، که ابراز مناسبي براي ارتباط با بقيه يوزرها به روشي سرعت بالا و لحظه ايي و همچنين اشتراک پوشه ها و مطالب، با آنها مي باشد .
در دنياي امروز که دوره ارتباطات ناميده ميشود، وب وبسايت ها مهمترين رسانه بعد از آن از تلوزيون مي باشند که با پيشرفت پر سرعت کمپاني هاي طراحي تارنما ، حتي وب وبسايت ها در سالهاي اخير براي بسياري از مردمان جهان تبديل به رسانه اوليه شده اند .
وب تارنما ها را ما مي توانيم تا به امروز به سه نسل نوع بندي کنيم؛ اما اين نسل ها با دقت به سرعت ترقي دانش در اين قضيه مي تواند در آتي خيلي اکثر شود .
اين
سه نسل را با هم مطالعه مي نماييم:
1-
نسل اول:
نسل اول وب تارنما ها وقتي بود که فقط کاربران مي توانستند اطلاعات اينترنت سايت ها را مشاهده کنند و قابليت تغييرات و ساخت محتوا در آن ها را نداشتند، اطلاعات فقط به وسيله مديران وب سايت بر روي آن قرار مي گرفت . اصطلاحا اين وب وب سايت ها يک طرفه بودند . امروزه هنوز اين نسل از وب وب سايت ها با توجه به اينکه موج سوم و نسل هوشمند وب سايت ها در عالم عرضه گرديده اند، در در بين کمپاني هايي با ساختار کهن اشاعه دارا هستند .
2-
نسل دوم:
نسل دوم وب وبسايت ها از وقتي توليد شد که نياز به اين زمينه که در محتواي تارنما مي بايست يوزرها نقش داشته باشند، و تغييراتي ساخت و مطالبي را به ثبت برسانند؛ اين نسل از اينترنت تارنما ها را اينترنت سايت هاي مشارکتي هم مي گويند . زيرا در ويرايش و نگارش محتوا هم مديران و نيز يوزرها دخالت داراهستند . در اين نسل فناوري هاي نيکي براي صفحه هاي وب سايتطراحي شد . از اين نمونه فناوري آجاکس ( Ajax) که فناوري براي بهبود در بالا آمدن صفحه و آپلود آن فارغ از لود کل برگه بود؛ اين نسل نسل رايج اکثرا سايت هايي که ما با آن ها سرکار داريم و از آن ها استفاده کرده ايم مي باشند .
3-
نسل سوم:
نسل سوم که در سال هاي اخير مهندسين فناوري داده ها براي پباده سازي وبسايت خود به سمت آن رفته اند، ساخت وب سايت هاي هوشمند هست که بتوانند مخاطب خود را بشناسند و با آنها رابطه برقرار کند . اينترنت وب سايت هاي تعريف شده در اين نسل مي بايست بتواند با اعتنا به صليقه و علايق استفاده کننده مطالب و محتوا را در اختيار آنها قرار بدهد و مطابق صليقه کابر تغيير نمايد .
ولي به کارگيري از اين اينترنت وبسايت ها هنوز تمامي گير نشده و يکسري يه خرده از اين اينترنت تارنما ها در عالم مي توانيم مشاهده کنيم . در برنامه نويسي اين وب وبسايت ها از تکنولوژي هوش تصنعي استفاده گرديده ميباشد و مي توانايي بيان کرد ابتکار اين تکنولوژي سبب به وجود آمدن اين ايده در طراحي وب سايت شده است .
مزاياي
اينترنت وبسايت ها:
همانگونه که در ويژگي هاي اينترنت وب سايت اشاره کرديم اينترنت تارنما ها قابليت ها و مزاياي دوچندان براي ما توليد کرده اند، همچنين بخش اعظمي از محدوديت ها را براي کارهاي رسانه ايي از في مابين برده اند .
از
گزاره اين مزيت ها 6 موضوع بارز مي باشند:
1-
اطلاع رساني:
با به وجود داخل شدن اينترنت وب سايت ها، ابزار مفيدي براي اطلاع رساني در مرحله جهاني به وجود آمده اند . به طوري که خبگزاري هاي داراي اسم و رسم دنيا آن گاه از تکثير خبر خويش در اينترنت وب سايت هاي معروف خبري مي تواند از تکثير آن در تمام جهان، اما به جز ميهن کره شمالي که رابطه اينترنتي مردم آن با جهان به علت سياست هاي حکومتي قطع مي باشد، اطمينان داشته باشند؛ آن نيز در کسري از دوران که چه بسا تاءمل کردن به اين مسئله در گذشته محال بود .
2-
بازاريابي:
در اين امر صرفا کافي ست ما وب تارنما خويش را به موتور هاي جست و جو از قبيل google .com معرفي کنيم . همين فرمان منجر مي شود که با کاربران با جست و جو در موضوع موضوع کاري ما که وب وبسايت ما به آن اشاره دارد، اينترنت وبسايت ما را پيدا نمايند و با تجارت ما و توليدات ما آشنا شوند . تنها بايستي در پباده سازي سايت به نکات css و سئو ي اينترنت سايت مان توجه نماييم . زيرا اينکار سبب ساز مي شود که موتور هاي جست و جو اينترنت تارنما ما را در درجه بالاتري در ليست جست و جوي خود قرار دهند .
3-
در دسترس بودن:
اين مزيت باعث شده که ما در هر دوران از شبانه روز و هر جايي که به وب دسترسي داريم، داده ها خويش را بتوانيم در اختيار کاربران قرار دهيم . اصطلاحا به اين مزيت 7 *24 مي گويند .
4-
تبليغات:
با وجود تعداد مضاعف کاربران اينترنت تارنما ها بهترين مکان براي انجام تبليغات مي باشند . در صورتي که اينترنت وبسايت ما دارنده بازديد کننده متعددي باشد، به طبع به خاطر اين مورد کمپاني هاي مختلف در اين مورد به شما براي تبليغات نيز مراجعه خواهند کرد . خويش شما نيز مي توانيد به اين منش خود را در دنيا گسترده ي وب معرفي و تبليغ کنيد .
5-
درآمد زايي:
مهم ترين مزيت اينترنت وبسايت ها ايجاد درآمد مي باشد که به انگيزه اساسي روز جاري در جامعه جهاني که اشتغال و درآمد براي گذران امور زندگي ست، جان نو ايي داده هست . اکثري از شرکت هاي در حال ورشکستگي چه بسا با روش اندازه وب وبسايت توانسته اند بقاي خويش را تضمين نمايند . چون تعدد فروش آنها به اين نحوه چند برابر شده هست . همينطور اين تعداد مشتري در رخ رضايت از کيفيت محصول ها براي شما ابزار تبليغاتي خواهند شد و در طول زمان اندکي توليد ها شما در کل يک شهر يا اين که حتي ميهن و يا چه بسا جهان معرفي خواهد شد .
6-
عدم محدوديت هاي وقتي و مکاني:
يک مزيت حساس ديگر وب وب سايت ها اين مي باشد که ديگر رابطه ما با مشتريان و کاربران محدود به خيابان و محله اطراف کمپاني ما نمي باشد . آنگاه جغرفيا و جبر جغرافيايي محدودت رابطه با مشتري از ميان رفته است، و مشتري با ارتباط با وب سايت ما، به طور مجازي سفري به شرکت ما خواهد داشت، سفري که البته مجازي خواهد بود . همچنين مشتريان مي تواند در هر مدت از شبانه روز که حتي جز ساعت کاري شرکت ما نيست، کار و درخواست خويش را انجام دهند .
و با دقت به اينکه اين رابطه دو طرفه مي باشد، شرکت پباده سازي تارنما اساس از طريق وب وب سايت نيز در هر بازه زماني و هر مکان مي تواند با مشتريان خويش رابطه داشته باشد و آنها نسبت به محصولات خويش جذب نمايد .
درباره این سایت