احتمالا تني چند از شما دوستان خوب تصميم گرفته ايد که يک وبسايت نو فروشگاهي و يا اين که … براي کسب و فعاليت خويش فعالسازي نمائيد. ولي نمي دانيد که بايستي از کجا استارت نماييد و چه نکاتي را مي بايست در طراحي وب سايت فروشگاهي رعايت نمائيد تا بتوانيد سايتي امروزي، کار کشته و کاربرپسند داشته باشيد. به همين خواسته تصميم گرفتم نوشته ي علمي اي تهيه و تنظيم کنم و در آن اصولي را که مي بايست در فرآيند طراحي وب به آن ها اعتنا نمائيد را براي شما ذکر کنم. پس سفارش ميکنم کهاين نوشتهي علمي را با تمرکز کافي و در فرصتي که زمانه آزاد داريد مطالعه فرماييد و نکات آن را به خيال بسپاريد.
داشتن انگيزه پرنور و مشخص و معلوم:
نسبتاً کليه کسب و امور دارنده وبسايت هاي متفاوتي ميباشند، چون هر يک انگيزه متفاوتي دارا هستند. مثلا سايتي که ميخواهد کالاي خاصي را به استفاده کننده بفروشد دارنده ساختار متفاوتي ميباشد نسبت به سايتي که ميخواهد يک خدمت را ارائه دهد و در مسئله خاصي تبديل به مبداء شود. براين اساس در آغاز انگيزه خويش را انتخاب فرمائيد تا بتوانيد برنامه ها و ساختار تارنما خويش را در راستاي به عبارتي انگيزه دنبال فرماييد. به حافظه داشته باشيد که انگيزه از مهم ترين اصول براي آغاز هر کاري ميباشد.
انتقال انگيزه وبسايت به طور سريع و بديهي به بازديدکنندگان:
بايستي محتوايي را براي وب سايت خويش تنظيم نماييد که در آن انگيزه وب سايت به طور سريع و بديهي به بازديدکنندگان انتقال داده شود و تمام اهدافي که وبسايت آن را دنبال ميکند نيز در آن ذکر شود. آنگاه محتواي توليدي را در ورقه در رابطه ما قرار دهيد. طبق پژوهش ها موسسه براکت، هنگامي که بازديدکنندگان با وبسايت جديدي مواجه ميشوند در آغاز در پي اين ميگردند که وب سايت چه کاري را انجام ميدهد و آن گاه درپي منافعي ميروند که تارنما براي آنان در حيث گرفته ميباشد.
به کار گيري از وب لاگ:
وب سايت شما بايستي دارنده وبلاگ باشد تا در آن بتوانيد محتواي توليدي خويش را قرار دهيد و علم اشخاص را در زمينه ي حوزه اي که در آن عمل ميکنيد ارتقا دهيد و يا اين که دربارهي ايجاد و پباده سازي محصولي تازه به آن ها خبر دهيد. در واقع وبلاگ براي اين خواسته به کارگيري مي گردد که تخصصتان را به بازديدکننده نشان دهيد. بازديدکننده هنگامي که متوجه شود شما در حوزه خويش کارشناس ميباشيد، به شما اعتماد مينمايد.
از دامنه مجاني به کارگيري نکنيد:
براي اينکه بتوانيد اعتماد و اطمينان بازديدکنندگان را جلب فرماييد بايستي از دامنه اي به کارگيري فرماييد که مالک آن شما ميباشيد. اين مهم به بازديدکنندگان اين اطمينان را ميدهد که شما دارنده برنامه و حمايت کننده مي باشيد و براي همين وب سايت را در دامنه اي که مالک آن خويش شما ميباشيد قرار داده ايد. همينطور اين مورد امداد مينمايد که پست الکرونيکي شما سهل خيس در ذهن بازديدکنندگان بماند. تنها کافي ميباشد بهاين سوال جواب دهيد که www.yoursite.com ريلکس در ذهن ميماند يا اين که www.yoursite.wordpress.com .
براي گزينش هاست گسترش کسب و عمل را در حيث بگيريد:
گذشته از اينکه دامنه اي را گزينش نماييد بايستي بدين قضيه تصور کنيد که آيا ميخواهيد در آينده کسب و عمل خويش را توسعه دهيد و يا اين که اينکه کسب و عمل شما کوچک باقي خواهد ماند. براي مثال وبسايت هايي که بر روي پلتفرم wix و يا اين که squarespace قرار ميگيرند صرفا براي کسب و شغل هاي کوچک مطلوب مي باشند و نمي اقتدار آنان را بسط اعطا کرد. بدين ترتيب براي اينکه در آينده ناچار به انتقال وب سايت خويش به هاستي نو نشويد همين حال حاضر تصميم بگيريد که ميخواهيد عمل خويش را بسط دهيد يا اين که نه. چون انتقال وبسايت از يک هاست به هاست ديگر ميتواند جراحت به وبسايت وارد نمايد.
رئيس وبسايت و محتواي آن را به وردپرس بسپاريد:
وردپرس به جهت اينکه بسيار معمولي، سريع و نيز دارنده ورژن فارسي ميباشد و همينطور مي اقتدار بر روي آن قالب ها و پلاگين هايي را نصب کرد، بسيار تعيين هوشمندانه اي ميباشد.
اما وردپرس براي کليه وب سايت ها هم مطلوب وجود ندارد. چنانچه بيزينس شما نياز به ماژول هاي سنگين و ماهر مثل حسابداري، چک تراکنش ها، امتيازدهي توسعه يافته به يوزرها و باشگاه مشتريان داراست بهتر ميباشد از وردپرس به کارگيري نکنيد …
ساختار و قالب وب سايت امروزي و بي آلايش باشد:
بايستي ساختار و قالب وب سايت خويش را طوري در حيث بگيريد که بازديدکننده بتواند ريلکس به بخش هاي متفاوت وب سايت دسترسي پيدا نمايد و مبتلا گيجي و سردرگمي نشود. گونه بندي درست و اکران نشاني مکاني که بازديدکننده در آن قراردارد ميتواند موءثر باشد.
درباره این سایت